مرحله نخست طرح ملی«ابرار» در ۱۶ روستای سیستان و بلوچستان درحال اجراست زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست طرح ملی ابرار(اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) از شهریور سالجاری در قالب ۱۶ پروژه راه روستایی بطول ۶۵ کیلومتر توسط چهار تیم راه‌سازی و راهداری در این استان در حال اجراست.
 ایوب کرد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تقویت و مناسب سازی راه‌های روستایی تحول اقتصادی و نیز رونق گردشگری را به همراه دارد، اظهار داشت: هم‌اینک مطالعه طرح «ابرار» در ۱۶ روستای شهرستان‌های هامون، هیرمند، میرجاوه، خاش و مهرستان به طور ۱۰۰ درصد انجام شده و همچنین عملیات خاکی و اجرای ابنیه فنی این راه‌ها با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۲ درصد درحال انجام است.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط چهار تیم راه‌سازی و راهداری سیستان و بلوچستان تاکنون عملیات اجرای زیراساس تثبیتی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از اتمام آسفالت راه روستایی مدوحک مهرستان خبر داد و اظهار داشت: همچنین راه‌های روستایی میرآباد و چاه سم شهرستان خاش با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد پس از نصب علائم و اجرای خط کشی، آماده بهره‌برداری خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: ابتکار این اداره‌کل در زمینه تمرکز ارائه خدمات راهداری و راه‌سازی در قالب تیم‌های چهارگانه و انجام بسیاری از پروژه‌های راهداری به صورت امانی، تأثیر بسزایی در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های مرتبط داشته که این خود مصداق بارز التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است.
به گزارش ایرنا طرح ملی اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی یا «ابرار» با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه روستایی در سراسر کشور در حال اجراست که در گام نخست، ۲ هزار کیلومتر از این راه‌ها با اولویت قراردادن مسیر دسترسی روستاهای بالای ۵۰ خانوار فاقد راه مناسب، تا پایان سالجاری هدف‌گذاری شده است. 

Comments