اجرای ۳۰ طرح راهسازی در نقاط مختلف استان همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امسال ۳۰ طرح راهسازی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی شهرستان نهاوند عنوان کرد: ۳۰ طرح راهسازی در نقاط مختلف استان همدان در حال اجرا است که بیش از ۱۰ درصد از آن‌ها مربوط به شهرستان نهاوند است.
او با اشاره به اینکه ۳ طرح باند دوم نهاوند- آورزمان، نهاوند- فیروزان و نهاوند- بروجرد از طرح‌های مهم استان و شهرستان نهاوند هستند، گفت: در حال حاضر پیمانکاران در این ۳ محور در حال فعالیت هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اعتبار پیش‌بینی‌شده در سال جاری برای این طرح ها و سایر طرح‌های استانی به‌ صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص خواهد یافت تا این طرح ها را به بهره برداری برسانیم.
حسینی با اشاره به اینکه علی رغم کمبود اعتبارات در سال‌های گذشته اجرای طرح‌ها استمرار داشته است، گفت: محور نهاوند-گیان که پیش از این محوری روستایی بوده امروز به محور فرعی تبدیل شده است.
او با بیان اینکه بهسازی این محور بااعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال انجام است، گفت: این طرح تاکنون از طریق سازمان راهداری تخصیص نداشته که اقداماتی برای تخصیص اعتبارات صورت گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به پرتردد بودن این محور در فصول بهار و تابستان به سبب وجود سراب گیان، گفت: از پیمانکار انتظار داریم نسبت به آماده‌سازی محور برای آسفالت تا قبل از فرا رسیدن سال جدید و یا فروردین آینده اقدام کند.
حسینی ادامه داد: مجموع اعتبارات استان همدان برای طرح‌های راهسازی ۱۰۴ میلیارد تومان است که تخصیصی ۵۰ درصدی داشته و سهم شهرستان نهاوند بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.
او با اشاره به اینکه علاوه بر این مبالغ در بحث یارانه قیر نیز اعتبار نقدی وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم از اعتبارات استانی نیز برای تسریع در روند ساخت طرح‌های موجود جذب کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اهمیت و ضرورت کلنگ زنی طرح اقدام ملی در شهرستان نهاوند، گفت: با توجه به ظرفیتی که در شهرستان وجود داشت برنامه‌ ریزی برای ساخت ۵۰۰ واحد را در دست اجرا است.
حسینی بابیان اینکه سهمیه شهرستان نهاوند ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این تعداد به یک هزار واحد افزایش یافته است، گفت: امیدواریم با همکاری بنیاد مسکن و استقبال مردم این سهمیه را در زمان‌بندی‌های آینده افزایش دهیم.
انتهای پیام/ب




Comments