ایسنا/فارس استاندار فارس عقب ماندگی در وضعیت جاده‌ای این استان را موضوعی تاریخی دانست و تاکید کرد که راهسازی طی شش سال گذشته رشد 30 درصدی را شاهد بوده است.
عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۲۷ آذر در جلسه شورای راهبردی تصادفات و پنجمین جلسه شورای ترافیک استان ضمن تبریک روز راهدار و هفته حمل و نقل، اجرای قورانین بازدارنده درباره عابران پیاده و رانندگان متخلف، بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید، تجهیز پلیس راهور از نظر امکانات، عدوات و پرسنل را از عوامل موثر در کاهش آمار تصادفات و فوتی ناشی از آن دانست. 
او با بیان اینکه کاهش تلفات و آسیب رسیدن به مردم را هدف اصلی برگزاری جلسات اینچنینی است، افزود: وجود حتی یک مورد فوتی ناشی از تصادفات برای ما خسران محسوب می‌شود.
استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه فارس رتبه اول کاهش تلفات تصادفات درون و برون شهری را به دست آورده است، یادآور شد: ۱۵۳۹ نفر فوتی تصادفات در سال ۹۲ به رغم افرایش خودروها و ترددها به ۱۳۵۰ مورد در سال ۹۷ کاهش یافته که نتیجه تلاش ها و فعالیت ها در ابعاد مختلف بوده است.
رحیمی با اشاره به اینکه عوامل انسانی، خودرویی و جاده ایی در تصادفات موثر هستند، اضافه کرد: کنترل این عوامل گاه با اقدامات استانی امکان پذیر است اما در مواردی همچون تامین ایمنی خودرو ها نیازمند تصمیم گیری های کلان کشوری خواهد بود.
او همچنین به اهمیت امر فرهنگسازی در کاهش تلفات تصادفات اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های متولی همچون رسانه ها و صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها در فارس انجام شده است، گفت: کاهش آمار تلفات جاده‌ای استان نوید این موضوع است.
رحیمی عنوان کرد: عقب ماندگی تاریخی راه‌ها در فارس مربوط به زمان‌های گذشته است که در شش سال گذشته جهش‌های درخور توجهی داشته و شاهد رشد ۳۰ درصدی این حوزه بوده‌ایم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه استان فارس ابتکار عمل ویژه‌ای در بهره گیری از توان سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای فرهنگسازی و کاهش تلفات تصادفات به کار گرفته است.
رحیمی خاطرنشان کرد که تسریع در تکمیل پروژه‌های راهسازی نیمه تمام از موضوعاتی است که در بالا بردن کیفیت جاده‌ها اثر
گذار است.
https://www.isna.ir/news/98092721081/

https://www.europages.co.uk/ASPHALT-AND-BITUMEN-WEST-CO/00000005371099-682608001.htmlرشد ۳۰ درصدی پروژه‌های راهسازی در فارس طی ۶ سال گذشته

Comments